Igår Sveriges nationaldag

Igår var det Sveriges nationaldag och jag och Mathias gjorde en utflykt till Helsingör. Sen halva dagen va vi i Sverige och firade nationaldagen, tittade på firandet på tv och så.

Vi hade mysigt i Helsingör. Det bästa var det vi åt.
Vi bar inte hungriga till en början men jag kan ändå inte låta bli att kolla på alla menyer som man går förbi, och bli sugen.

Många ställen hade frukostbuffé för 99 eller liknande.

Smörrebröd, spätta, hackebiff, Club sandwich, Wienerschnitzel var där på nästan alla menyerna.

När vi skulle äta satte vi oss på ett ställe som ligger på torget.

Jag hade tänkt att ta bara ett smörrebröd, men Mathias tyckte att vi skulle ta varsen frukosttallrik.

Det gjorde vi och det va så gott!

Det va nästan som att man skulle göra sina egna smörrebröd, och där var massor av mat på tallriken och man fick då brödet vid sidan.

Båda tyckte att det var ett hellyckat och gott val.

Nu ska jag vila vidare.... Ska jobba ikväll.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0