Min odling

Jag köpte lite fröer och för ungefär en vecka sedan planterade jag dessa inomhus. Det jag har sått är:

morot
dill
gräslök
blomkål
sockerärtor
gurka
isbergsallad
krasse (men de är redan fördiga, de sås inomhus hela året)

Detta är sånna basgrönsaker som jag gärna har tillgång till hela sommaren, hoppas det kommer bli något av det!

Om kanske 2-4 veckor ska jag alltså plantera ut allt detta i vårt växthus.

Egentligen kan man sätta dessa direkt utomhus i jorden på sommaren, men eftersom vi har ett växthus så ska jag plantera ut i det istället.

Det jag funderar på är vad jag ska plantera i, som vårt växthus ser ut nu så är det bara plattor lagda där på marken, så det behövs ju hyllor och grejer och "bäddar" att ha jord i.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: M

Kul att du vill vara med ;D

2010-04-17 @ 17:08:39
URL: http://conler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0