Recepttest!

När jag gör en köttbit, som är lite större kanske en stek eller kotlettrad, kyckling eller liknande så brukar jag bryna köttet med vitlök timjan salt o peppar, och sen in i ugnen.

Det kan bli lite tråkigt i längden

Idag har jag en skinkstek som jag har brynt först, mot slutet av bryningen så tillsatte jag vitlöksklyftor, rosmarin, sen innan jag satte in köttet i ugnen så ringlade jag över honung över köttet.

Man ska inte tillsätta honungen när man bryner för det bränner. Socker och höga temperaturer=bränna
Nu har jag satt ugnen på 140 grader, vi får se hur honungen blir på ytan, den kanske blir lite krispig, inte bränd hoppas jag!

Jag kan berätta hur den blev när vi har ätit det ikväll.

Idag ska jag o M gå på spa.
Men M är sjuk och jag har ont i armen efter vaccinet, Men M har feber å allt! Jag får se hur hon mår i eftermiddag innan vi ska åka, kanske får jag åka själv.

Ha en bra fredag!

Kommentarer
Postat av: Malin

jag ger inte upp!! Jag ska med, dumma feber.

2009-11-13 @ 12:47:44
URL: http://minfinasida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0