Hej lilla bloggiz

Jag har jobbat i helgen, det har varit helt underbart... (ja det var kanske att överdriva)
Men igår jobbade jag på BH, där jag är vikarie och jobbar ca 6-8 dagar i månaden som kock/kokerska. Jag gjorde festlig nötköttsgryta med potatis och bönor. Till efterrätt var det ägglikörmousse (pulver)

På eftermiddagen gjorde jag mannagrynsgröt till kvällsmaten och så gjorde jag också pannkakor som ska vara till torsdag då jag ska jobba igen.

På eftermiddagen hade jag och hon jag jobbade med ett sånt grymt flyt i köket.

Hon höll på med tre saker samtidigt, hon sa till mig en gång "'är det för mycket att göra tre saker samtidigt?"

Och i den vevan så var jag själv helt uppe i mina pannkakor, stekte dem på stekbordet så jag la 4 st på en gång så man fick ju ha koll där rätt mycket, och samtidigt gröten som bränns lätt och som ska delas upp på de olika ställena.

Ibland när jag jobbar med detta, laga mat så får jag ett sånt lyckorus liksom, det är så kul, och det känns som att det är mitt yrke.

Men det är lätt att bli stressad o.s.v. men lyckas man hålla stressen borta, så går det riktigt bra, och det man lagar blir riktigt gott, jag har fått beröm många gånger där för det jag har lagat =)

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0