Vallåsen

Jag har inte berättat att jag, Mathias, K och E var på Vallåsen och åkte skidor i Fredags.

Först ville jag inte alls, jag har bara åka snowblades innan några gånger, och jag kände på mig att om jag satte på mig ett par långa vanliga skidor så skulle fredagskvällen bli helt förstörd eftersom jag inte skulle klara av det och ge upp och bli skitsur.

Men Mathias lyckades övertala mig, det visste jag att han skulle göra... Så väl där hyrde jag ett par carvingskidor, och de såg inte speciellt långa ut, så redan då förstod jag att detta skulle bli kul.

När jag fick på mig dem kändes det bra, stabilt och inga problem alls, så efter ett par rundor i barnbacken åkte jag upp i stora backen.

Det var skitkul och det gick bra och E undrade om jag verkligen inte åkt vanliga skidor innan...En liten komplimang där...

Min bror K har inte åkt något alls innan. Men han klarade sig nerför backen några gånger men han var helt genomsvettig antagligen för att han tyckte det var läskigt, och han tycker fortfarande att det är livsfarligt.

Jag ville åkt igår och vill åka idag... men det kostar ju.

Men i eftermiddag ska vi åka och fira Mathias pappa som fyller år, han är den första marsmänniskan.

Puss å kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0