Roliga saker

Jag tänkte skriva lite roliga saker som jag har att se fram emot nu.



25:e Februari Tupperwareparty

.... Mars (kan inte datumet utantill) Modell för en dag i Turning Torso i Malmö

... Mars Oriflameparty

vecka 12-19 praktik på Sand

5 Juni Examensdag! Jag går ut skolan...

Alltså har jag en hel del roligt nu att längta till. Jag ska snart ha 8 veckors praktik och sen går jag en månad till i skolan och sen går jag ut som en ny och fräsch kock.



Här ska ni få ett litet mattips, det är ett tillbehör:

Stekt två skivor bakpotatis, dessa ska ligga i botten av tallriken.
Tärna aubergine i 2 gånger 2 cm bitar.
Finhacka gul lök, och riv vitlök
Stek auberginen krydda med curry, koriander, spiskummin, stek sedan med löken och vitlöken.
Lägg auberginen ovanpå potatisen och sedan det kött som du har tänkt att ha ovanpå det.

Det kallas för "spicy aubergine" som blir god med den kryddningen.

Puss å kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0