En vecka har gått

Jag har varit på praktik nu en vecka, och nu är det Gastroveckor som gäller. Det betyder att halva klassen är på Gastro och halva klassen är ute på annan praktik. Vi serverar och är i köket, det är vi som har hand om en trerättersmeny varje dag, fast vi har hjälp av kökschefen Kalle.
Jag serverade igår, jag vet inte vad jag tycker om servering faktiskt, det värsta är väl att bära ut tunga tallrikar... Alltså ibland klarar jag inte av att ta så många och det ser inte speciellt proffsigt ut. Men ibland klarar jag många och då blir jag glad =)
Just det här med kontakt med gästerna och så går oftast bra, man förklarar för varje bord också vad det är på tallriken o.s.v.
Jag är inte så bra på att hälla vin, det blir oftast ett par tre droppar på duken.
Men det är ju bara så att jag är ingen servitris och jag ska inte bli någon servitris heller.

Vet ni en rolig grej, jag ska vara "modell för en dag" om en månad ungefär. Vi ska vara 5 tjejer som åker till Malmö och fotas =) Man ska ha med sig tre olika ombyten och man blir sminkad där.

Jag ska snart gå på Tupperwareparty och sminkparty också, det kan behövas, jag kan behöva göra något som inte har med skolan att göra.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0