Det började inte så bra...

Jag har varit akut hos tandläkaren nu, jag har haft ont till och från i en tand, länge säkert två eller tre år. Jag var där akut för ca ett år sen och sa att jag hade ont, men då svarade de bara att hålet jag hade var för litet för att laga... De brukade inte laga så små hål.
Så då åkte jag hem igen.

Men nu i tre dagar har det gjort svinont, jag har inte kunnat sova, det är nästan så att jag har velat dra ut tanden själv faktiskt, speciellt igårkväll var det hemskt.
Men iallafall där idag, så var det värre än vad jag trodde.
Det var inflammation både i nerverna i tanden och i benet under tanden.
Det har kommit av en lagning som är ovanpå...

Så det bler rotfyllning idag, som inte blev klart så jag ska dit om två veckor och göra det klart.
Och det där med inflammation i benet var inte bra heller, om inte det går över så måste de dra ut tanden.
Lite ställd man blev när de sa detta, det va inte precis något man hade räknat med.

Tandläkaren tyckte synd om mig, det va orättvist mot mig att det hade blivit såhär, lagningen var inte djup men ändå har jag haft otur med detta.
Hon tyckte det var konstigt o.s.v. fick kalla in en annan tandläkare också.

Så är det iallafall...

Ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0