Lite kaffe

Sitter och tar en kopp kaffe nu, ikväll ska jag för första gången jobba på Gastro... Jag har hört att vi ska tillaga kalv och kalvbräss




Kollade lite på Google:

Bräss är en styckdel (körtel-organ för immunförsvaret) som bara finns hos unga ryggradsdjur. Hos människan sitter den bakom bröstbenet.

Kalvbräss används som maträtt, ibland även bräss av lamm. Kalvbräss är vitaminrik och lättsmält mat.

Kalvbräss anses som en delikatesser inom det franska köket. Råvaran förvälls och steks eller stuvas, antingen för sig eller med andra ingredienser.





Låter faktiskt inte så nice... Men jag ska inte vara sån nu för jag har aldrig provat det, det är kanske jättegott.

Igår fick vi en kurs att läsa på datorn, jag kom helt in i det har läst halva kursen nu, det är en som berättar med bilder o.s.v. sen får man göra små testuppgifter efter hand.


Ha en bra dag allihopa, hoppas jag också får det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0