Maxi

Snart ska jag dra till Maxi. Behöver handla en del grejer, men lite stressad är jag eftersom jag ska jobba eftermiddagen idag.

Igår kväll efter jag hade stängt på jobbet, så blev jag bjuden hem till en gammal kompis på kvällsfika.
Hon hade hällt kanel i kaffet och det var lite juligt.
Vi åt wienerlängd och drack kaffe och pratade om allt mellan himmel o jord.

Det har hänt mycket i hennes liv på sistone, och hon berättade i princip allt.
Jag frågade på rättså bra också, jag ville veta, jag tänker inte sitta där och smyga, det jag ville ha svar på det frågade jag även om det var utåt sett hemligt.

Hon sa till mig att hon svarar på det hon vill också...

Vi bestämde till slut innan jag gick att vi ska dricka vin nån kväll sen, ser jag fram emot.

Hon på jobbet är gravid. Det frågade jag igår. Undra om det var en riktig fråga ut dag igår?

Det var det nog, men trött var jag iallafall på eftermiddagen, trött i huvudet, eftersom det har blivit en del förändringar på jobbet o.s.v. och att det kommer bli förändringar om nu både jag och hon ska vara lediga.

Det är sånt jag grubblar över, typiskt mig.

Men ha iallafall en riktigt rolig dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0