Har testat recepten

Igår gjorde jag knäckebröden, och tryfflarna.

Men jag fick förlänga tiden i ugnen till 3 minuter på ena sidan och 2 minuter på andra sidan på knäckebröden.
Och dessutom hade jag i dubbelt så mycket vetemjöl, för att ens kunna rulla det till bollar och sen kavla ut det, och mycket mjöl när man kavlade ut det. Så det kan ni tänka på om ni ska göra dem hemma.

De blev inte speciellt krispiga, bara i kanterna, men väldigt goda ändå, jag skar dem i långa remsor ca. 5 cm breda, och strödde på sesamfrön och svarta vallmofrön, och det gjorde mycket.

Tryfflarna blev väldigt goda, inga problem alls med dem. Jag gjorde hälften med rom rullade i kakao, och hälften med mint rullade i florsocker.

Hade jag gjort dem igen så hade jag tagit alla med mint, för de va absolut bäst.
Men tryfflarna ska vara som en extra liten överraskning till våra gäster på julafton, så jag kan inte äta några i förväg... där är bara 15 st av varje också så det blir bara en var ungefär.


Idag ska jag:

Tvätta
Dammsuga
Torka golven
Diska
Klippa ner i trädgården
Göra knäck

Hur mycket tror ni jag hinner av allt det?
Det får vi se i slutet av dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0