Gåsamiddagen

Det var lagom kul igår.
Vi gick tipspromenad som väntat. Jag kom på att det bara är "de gamla" som tycker att den här tillställnigen är rolig...
Alla andra ser ut som 7 svåra år.
Men jag hade rättså kul ändå. Jag och pappa knäppade oss hela tiden, vi skämtade och sa att mamma hade bara varit på toa i tre kvart nu.
Pappa åt det där som ingen annan vill äta på gåsen. T.ex. levern, halsen, och saker som han inte ens visste själv vad det var, det gör han varje år. Han sa "va fan e detta förnåt"

Och när alla andra hade ätit upp sedan länge, så satt pappa och knaprade på tre halsar och sa "ni kan ju inte börja på efterrätten när jag inte ens e klar med förrätten"

Pappa är den som livar upp det hela.

Idag ska jag göra allvar av att träna! Kl 18.00 ikväll ska jag gå på ett pass, och efter det ska jag jobba två timmar.

Det ska bli skönt med träning!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Ha ha, ja men det e rätt mysigt. Ända gången man träffar alla.

När du skriver i din blogg, påminner du om en gammal kompis, hon skulle skrivit precis som dig... fast för övrigt är ni ganska olika.

Tack för hjälpen med slinghättan!

2007-11-25 @ 20:44:15
URL: http://www.skimrandeguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0