Dricker vin

Nu dricker jag ett glas rödvin! Det är grejer det...


Flagga  Lindemans Bin 45 Cabernet Sauvignon (nr 6226)
  
LandAustralien
  
DistriktSouth Eastern Australia
  
Alkoholhalt13,5 %
  
FärgMörk, blåröd färg.
  
DoftFruktig, aningen syltig doft med inslag av fat, svarta vinbär, mintchoklad och vanilj.
  
SmakFruktig, aningen syltig smak med inslag av fat, svarta vinbär och vanilj.
  
AnvändningServeras vid cirka 16-18°C till grillade rätter av lamm eller nötkött.
  
Fyllighet=6
Fyllighet
Strävhet=6
Strävhet
Fruktsyra=9
Fruktsyra
 Fågel
 
Lamm
 
Nöt
 
Buffémat
 


Riktigt gott är det, går att dricka utan mat tycker jag. Man blir lagom salongsberusad av ett glas =)

Men nu ska jag gå och lägga mig, börjar 4.00 imorgon.
Puss å gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0