ledig!

Nu är jag ledig några dagar.... wiiiiii!



Rocky Road

Kock: Leila Lindholm TV-program: Leilas jul  Datum: 2007/12/03

Detta är världens godaste godis. Jag verkligen älskar detta recept och jag lovar att det kommer att bli en ny godisfavorit för er också!

Foto: Fredrik Sandin Carlsson

Foto: Fredrik Sandin Carlsson

Ingredienser


12 kakor
600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Förberedelsetid: 10 min
Färdigt på: 40 min

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.





Lide gott!!!

Rocky Road, coolt namn, det är bara för att godiset blir klumpigt och skumpigt som en sån, förklarade hon igår.

I eftermiddag ska jag och l-skling åka till Familia, vi ska handla julklappar. Hoppas där inte är speciellt mycket folk, så man kan gå där för sig själv, precis som att alla affärer är ägnade bara för mig =) Lyxigt!
Sen tar man en het potatis på Grafitti, det är inte helt fel det.

Imorgon ska jag på julbord med jobbet, det var inte många som kunde för de var ute väldigt sent med att komma på detta.
Jag hade egentligen andra planer, jag skulle på glöggkväll...
Men nu får jag väl iallafall komma med och äta, det är ju gratis mat och dricka, det vill man inte tacka nej till, och det är vår julklapp från jobbet också. vi kommer inte få nån annan grej sen utan det är bara detta.


Senare i helgen hoppas jag på att få spela Buzz hollywood versionen.

Vad ska jag mer göra i helgen? Vet faktiskt inte men lite är där ju planerat iallafall.


Kommentarer
Postat av: Malin

Carina, jag smakade dessa hos Bernard igår men jag tror att de hade varit godare om chokladen inte är helt mörk.

hm var kan du tänka dig spela detta hollywoodspelet *fniss* laddar fontänen inför ert besök,

2007-12-07 @ 09:07:40
URL: http://www.minfinasida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0