Julbordet

Det var inte så kul igår, lite lagom roligt var det bara.
God mat var det, ett lite bättre julbord än vad man brukar gå på.
Där var en som sjöng bakom en keybord, det var allt vad uppträde där var.

Jag hade tänkt att jag skulle vara taxi. Men när jag kom till jobbet så hade alla redan hoppat in i bilar, så där var en plats över, och där hoppade jag in.

Så nu står min bil kvar på jobbet.

Jag drack snaps igår, renat och jag drack likör också.

Det var nog den spriten jag drack.

Det var osmart av en av cheferna att dra upp att extrapersonalen inte säljer så bra, och inte är så engagerade.
Där fick man sig en släng också kände jag det som.

Eftersom det handlade om en julkaka som var på julskyltningen som inte såldes så bra, och jag jobbade i kallskänken, men jag var ju ändå där den dagen.

Jag bara kände att så mycket man ställer upp för dem och så ska dom ändå hålla på att pika en på minsta lilla grej.

Jag hade god lust att bara dra därifrån då.
Och säga tack för ikväll och bara gå.

Det är sånt som gör att man inte vill vara kvar på det jobbet.
De fixar aldrig nånting för att vi ska kunna ha det roligare som kurser eller något sånt.
Utan man ska bara gå där dag ut och dag in.

Nä, hoppas verkligen jag får det jobbet jag har sökt, annars blir det ju skolan.

kramis!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tjabba Ninisen, du skulle craschat mitt julbord jag hade sjuktkul!

dina chefer e inte av denna värld.

2007-12-08 @ 11:29:37
URL: http://www.minfinasida.blogg.se
Postat av: Tessan

Halloj! Det blev mycket shopping på Väla igår, mycket folk men ändå inte stressigt. Har köpt mer än hälften av julisarna!

Har tryckt ut receptet på "Rocky Road", tänkte baka lite nu när K ska vara iväg så länge.

Får se om det blir träning idag, har försökt ringa dig. Kramar

2007-12-09 @ 13:55:26
URL: http://www.skimrandeguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0